Rabu, 26 Januari 2011

TUDUNG SEPERTI BONGGOL UNTA.



ASSALAMUALAIKUM,
Kali ini, saya nak mengupas sedikit tentang  isu wanita @ perempuan sekarang memakai tudung dengan tidak syumul...
dengan berpakaian bagaimana...antunna fikirkanlah sendiri...banyak dah masyarakat di bumi kita yang beragama islam tidak mengamalkan agamanya tetapi menoleh ke perangkaan barat..
malah islam sekarang dah dianggap seperti buih di lautan kenapa???
kerana ramai yang memeluk islam tapi tidak kukuh dengan pendirian islam..insya allah....

fesyen telah mematikan hati kita..

Semoga para wanita dan juga kaum muslimin, bersama saya untuk memulihkan keadaan daripada azab Allah yang  dahsyat ...
apabila tertegaknya islam dalam diri kamu ...,insyaallah negara islam akan terbina...tetapi apabila kita melihat ke arah budaya lain bagaimana kita nak menaikkan martabat islam di mata dunia...sekadar peringatan untuk diri sendiri dan muslim yang lain...

Dalam hadith diatas , rasulullah memberi  tahu kepada kita...baginda tidak pernah melihat perkara seperti itu di dalam neraka ,sewaktu baginda di angkat oleh Allah ke langit(isra' mikraj),tetapi waktu zaman kita sudah terlihat tanda tanda seperti ini....tidak malukah kita kepada Allah dan juga  Baginda rasulullah s.a.w.??
sedangkan kaum musyrik dahulu lebih jahil dari kita yang dah pun mendapat hidayah Allah , tidak pernah melakukan @ memperagakan tudung seperti kita pada masa sekarang...

Malah, pabila wanita yang melakukan seperti itu, rasulullah mengatakan "tidak akan pernah dia mencium bau syurga....."
Nauzubillahiminzali'....semoga kita di tempat yang di janjikan oleh ALLAH..

moga Allah menjauhkan kita dari perbuatan yang dimurkai oleh NYA..diharapkan juga apabila kita mendapat sesuatu ilmu yang baru..ALLAh membimbing kita untuk menerima  nya insyaallah...serta meningkatkan keimanan kita Ameen...

satu perkara lagi....
perempuan yang memaki tudung yang menyerupai RAHIB...


mereka yang mengamalkan pakaian yang begini, sebenarnya bkn sahaja menyerupai rahib malah menyerupai kelakuan yang dimurkai ALLAH...kerana apa....???
Mulianya darjat kaum Ansar berbanding kaum Quraisy kerana auratnya. Imam Bukhari dalam satu riwayat memetik kat-kata Safiyah, katanya, “ketika kami berada di sisi Aishah,kami telah memuji kelebihan wanita Quraisy.Lalu Aishah berkata bahawa sesungguhnya wanita Quraisy itu ada kelebihannya juga.Tetapi,demi Allah,aku tidak melihat kelebihan tersendiri yang ada pada wanita Ansar.Mereka amat beriman kepada kitab Allah dengan apa yang diturunkan oleh Allah kepada mereka.Sesungguhnya telah turun ayat 31 Surah An-Nur yang memerintahkan para wanita mukminah melabuhkan kain tudung mereka sehingga tidak nampak lagi perhiasan.Demikian juga dengan lelaki mereka ,apabila pulang ke rumah mereka terus membaca ayat tersebut kepada isteri-isteri mereka,anak-anak perempuan mereka,saudara-saudara perempuan mereka dan kepada kaum kerabat mereka yang wanita.Setelah mendengar ayat itu,tidak ada seorang pun daripada mereka duduk,semuanya bangun mengambil kain,lalu menutup kepala dan muka mereka demi mematuhi dengan segera perintah ayat tersebut.Kelihatanlah mereka berjalan di belakang Rasulullah dalam keadaan menutup seluruh tubuh badan dengan pakaian hitam,bagai gagak-gagak hitam.”
Jika anda berjalan di satu jalan,di jalan itu terdapat banyak tahi lembu. Apakah tindakan yang anda akan lakukan?Angkat kain anda supaya tidak terkena tahi dan berjalan melepasinya?Atau terus sahaja berjalan tanpa menghiraukan tahi-tahi tersebut?
Ummu Salamah,isteri baginda yang terkenal dengan akalnya yang hebat pernah bertanya, “aku termasuk wanita yang memakai pakaian labuh sehingga apabila berjalan di tempat kotor,terkena kekotoran di pakaianku.”Rasulullah menjawab, “cucuilah selepas itu.” (Riwayat Abu Daud dengan sanad Soheh)
Hadis ini menjelaskan kepada kita bahawa Rasulullah lebih mementingkan penjagaan aurat daripada kekotoran kerana kekotoran lumpur mudah untuk dicuci tetapi terdedahnya aurat menyebabkan diri dan orang lain pun turut terpalit dengan dosa yang sukar untuk dibersih.

.


Pesanan: 

Lagi tinggi songkok kamu, lagi tinggi pangkat syaitan yang menggoda kamu,
Lagi labuh tudung kamu, lagi banyak godaan yang kamu terima.

Panglima datang menggoda tau, bukan prebet atau leftenan bawahan.
Kamu dapat tangkis semua godaan ini, syurga ganjaran untukmu!

SELAMAT BERAMAL! ^_^
semoga segala yang kurang itu datangnya dari diri sendiri...,manakala yang baik itu dari ALLAH untuk di sebarkan kepada hamabanya yang dia kasihi...ameen...
wallahu a'lam...


3 ulasan:

  1. tulaaa..makin takut jenis2 tudung fesyen skrg ni kan....hum~insyaAllah,sama2 kita cuba untk menutup aurat sepenuhnya...

    BalasPadam
  2. Nama nizam dulu memang Izkhan Mirza. Bila dia sakit tukar nama jadi nizam.. :)

    BalasPadam
  3. o0o0o0o...macam gitu yer..sama cam umilah..nama khairunnisa'..dah sakit jadi umi..hahhehehe

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...