Isnin, 24 Januari 2011

MEREKA YANG BERADA JAUH TETAPI DEKAT DI HATI..



ASSALAMUALAIKUM,
ape khabar org jauh...bibik syibah and paman omar...?
moga sentiasa dibawah naungan Allah hendaknya...

keluarga enche omar.....hehhe...
Nak dengar tak bik paman, satu cerita.....!!!

KISAH SUAMI CAMPAK ISTERI DALAM PERIGI BUTA..
(tak pe yer x speaking english ..hehhe)

Pada suatu hari, sebuah keluarga yang tinggal di kawasan pendalaman...(mestilah pendalaman dah ade perigi buta erk),sepasang suami isteri asyik riuh rendah aje..tak tahula apa nak jadi...yang pasti nya si isteri ni org nyer kuat bebel........, si suami dengar aje ..leteran si isteri tu...tak dapat di bendung lagi oleh suami tu...
( mestilah sape tahan asyik membebel jekan)

Sampai satu tahap si suami ni ader idea...>>>dlm hati si suami tu "baik aku campak dia ni dalam perigi, biar tak leh naik..senang sikit, x der la asyik berleter je..sakit telinga ni tau"

Si suami pun ajak si isteri ni ke perigi buta...ikut jelah isteri tu...tahu tahu...
suaminya tolak isteri jatuh dalam perigi tu...kemudian ditinggalkan nya ,langsung x hirau isterinya minta tolong..(almaklumlah...lelaki kalau dah buat keputusan mana nak tarik balik kan)

Dah 1, 2,3 hari lepas dah isterinya lingkup dalam perigi tu,,si suami ni pulak makin rindu....rindu kenapa????
rindu nak dengar leteran si isterinya tulah...betul kata orang kalau kita dah kebiasaan ader bersama kita ...bila hilang akan rasa kehilangan nya ( betul x?)

nak di pendekkan cerita... si suami pun buat keputusan nak tarik balik isterinya dari perigi tu...
Masa dah sampai dekat perigi itu,si suami pun jatuhkan tali nak ambil isteri...suami tu berharap hidup lagilah isterinya tu...
Si suami merasakan ade sesuatu sedang berpaut pada tali tu...keluh suaminya alhamdulillah mujur isterinya hidup lagi...
tarik ,.......tarik....tarik....tiba tiba muncul satu tangan...
tangan berbulu...
suami ni fikirla..."x kanla isteri aku ni tinggal sekejap dah macam orang tertinggal setahun...berbulu macam monyet punya tangan ni..."
bila dah ditarik keseluruhannya...HAH!!!terperanjat suami itu,napa?
org lain bkn isterinya manalah tak terperanjat...
si suami tu bertanya..."eh nape ko yang muncul ...?bukan isteri aku yang muncul..."
dia pun menjawab ..."aku ni penunggu perigi buta ni...,aku keluar dari sini pon sbb ko la...,"
"kenapa pulak sbb aku" nafi si suami itu..
"yelah aku tak tahan dengan isteri kau...asyik bebel je kat bawah tu...sampai aku pun nak berang...sape suruh ko buang dalam tu...kacau je tempat aku..."
"o0o0o...."

hah...kepada insan insan yang bergelar wanita @ perempuan @ puteri...jangan banyak membebel...
bebel itu boleh untuk menasihati ttp untuk perkarsa yang remeh ...tidak perlu...semoga menjadi iktibar dan hiburan kepada semua...

p/s:  segala kekurangan itu, atau terdapat tokok tambah harap minta maaf...

iman....nanti kita jumpa yer kat MALAYSIA....

nizam ...kakak syitah nak tengok zam cakap...

huhuhu...tak sabar rasenya nak ke sana....


wasalam....

4 ulasan:

  1. hehehhe..kak bunga suka bebel ke??hehhehe

    *blogwalking..salam perkenalan*

    BalasPadam
  2. x la...bibik bunga tu x kuat bebel ...saje je nak sampaikan ceter tu...hehehe...salam perkenalan gak...

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...