Sabtu, 15 Oktober 2011

minat? satu keperluan jua



salam alaik buat kunjungan secara tiba.., atau merancang..,moga allah merahmatimu..,
meminati jua satu keperluan..oh!
kalau tidak minat sesuatu , memang bukan lumrah dia hidup sebagai seorang manusia..,mungkin akan lebih menjadikan dia seorang yang kurang prihatin terhadap sesuatu perkara..maybe ini satu hypotesis.., tapi cubalah sekat minat yang ada pada diri..oh! pasti tidak lengkap untuk teruskan kehidupan seharian seperti hari hari lain .



urm.., bila bercakap tentang minat.., macam macam boleh dikategorikan..., macam saya.., saya amat meminati keunikan kereta..,entah! saya pon x tahu kenapa.., bila nampak unik cikit kereta , cepat cepat saya berpaling menghadapnya.., walau dalam hati tidak ingin memilikinya..,dunia semata-mata..
lagi lagi gambar rekaan ...hhihi.x pe kita berkongsi sekejap..


Allah tidak melarang hambanya mengasihi atau menyukai sesuatu itu , tapi apabila ia melalaikan.., hindari la ianya..,

minat berkembang dan bercambang hasil dari interaksi  dirinya dengan persekitaran,jadi dalam konteks minati bidang apa???
maka, memaksa kerjaya atau cita tertantu bukanlah satu pendekatan yang mudah dan luas...,tetapi bagi diri saya..,tepuk pada diri, ckp padanya "kamu bebas nak memilih apa, dan sesuai dengan keadaanmu"
jangan risau.., Allah sentiasa menolong hambanya dalam melakukan suatu keputusan...

maaf kerana lama tidak mengelap habuk..,



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...