Ahad, 24 Julai 2011

berkali -kali diingati ~

salam kasih dan hormat kepada semua, 


andai hari ini satu penyaksian..saya amat berbesar hati menadah tangan untuk bersyukur kepada allah dengan mengizinkan saya menemui RAMADHAN al-mubarak...





Berkali kita diingatkan. Lahir sahaja di dunia, menjengah alam telah pun diazan dan diiqamahkan. Cinta kepada Allah,  adalah cinta yang agung dan suci.  Cinta yang sebenar-benarnya menuntut kesabaran,  ujian iman,  dan ketaqwaan.  Cintailah Allah,  dan Allah akan memelihara cinta yang tersulam indah sesama manusia.

Allah swt berfirman:"Aku menurut sangkaan hamba kepada-Ku, dan Aku bersamanya apabila dia ingat kepada-Ku. Jika dia ingat kepada-Ku dan dalam dirinya maka Aku mengingatnya dalam diri-Ku. Jika dia ingat kepada-Ku dalam kelompok orang-orang yang lebih baik dari kelompok mereka. Jika dia mendekat kepada-Ku sejengkal maka Aku mendekat kepadanya sehasta. Jika dia mendekat kepada-Ku sehasta maka Aku mendekat kepadanya sedepa. Jika dia datang kepada-Ku dengan berjalan maka Aku datang kepadanya dengan berlari-lari kecil." (Sahih Bukhari)



Justeru, di saat Allah S.W.T melamar kita dengan tarbiyah-Nya, tidakkah kita merasa rugi sekiranya tarbiyah ini hilang disebalik tirai cinta manusia yang rapuh. Bukankah rusuk yang bengkok ini dibengkokkan sesuai dengan keperluannya? Menunduk penuh ketaatan kepada suaminya yang menyerahkan seluruh jiwa kepada Yang Maha Esa.
may allah bless us ~!
~rindu padamu ramadhan~



2 ulasan:

  1. salam ziarah. Semoga Allah meredhai kamu. Salam ukhwah dari RJ-23. :)

    BalasPadam
  2. may allah bless u RJ-23, btw , sapa yer kamu nie, satu band ke?

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...